28 Ekim 2012 Pazar

What is in my school bag/ Okul Çantamda Neler Var?- Kes Yapıştır Etkinliği

Merhabalar 
İlk etkinliğimiz okul çantamızda neler olduğunu öğretmeyi hedefleyen basit bir etkinlik. 

Ben üç sınıf için birer tane hazırlayıp grup etkinliği yapmayı tercih ettim, çünkü benim çalıştığım çocuklar  makasla düzgün kesim yapabilmek için çok küçükler.  Hepsini benim hazırlamam durumunda da üç sınıftaki her öğrenciye ayrı ayrı hazırlamak inanılmaz vakit istiyor. O yüzden ben önce çocuklara bu nesnelerin olduğu boyama sayfalarını dağıtıp, isimlerini öğrettim, sonra da pekiştirmek amaçlı böyle bir faaliyet hazırladım.

Her öğrenci için ayrı ayrı yapmak isterseniz A4 kağıda bir adet okul çantası çizip, onun fotokopisini çektirip nesneleri o şekilde de yapıştarabilirsiniz, ama sınıfa asmak isterseniz önce kartona bir adet okul çantası çizeceksiniz, sonra da nesneleri keseceksiniz. Yapıştırma işini sınıfta çocuklarla yapın ki nesneleri iyice öğrensinler. Örneğin benim öğrencilerim ben scissorsu yapıştırmıştım, ben paperı diyorlar:)   

Öğrenilen kelimeler: school bag, crayon, pencil, scissors, glue, book, paper 
Öğrencilerin yaşı, kırtasiye malzemelerine aşinalıkları göz önünde bulundurularak bu malzemeler çoğaltılabilir tabi ki. 

Okul öncesi dönemde isimlerini yazmaya gerek görmüyorum, eğer okul çağındaki sınıflarda uygularsanız isimlerini muhakkak yazmalısınız, hatta çocuklara böyle bir ödev verseniz daha güzel olur:) 

Bunlar da nette bulduğum birkaç çanta kalıbı. 



Farklı bir çanta örneği..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündün?